Projekt Statutu UW

Zespół rektorski ds. przygotowania projektu Statutu UW opracował dokument „Propozycje postanowień Statutu Uniwersytetu Warszawskiego” (więcej informacji https://www.uw.edu.pl/propozycje-postanowien-statutu-uw/). Każdy członek naszej społeczności akademickiej – pracownik, doktorant, student – może wziąć udział w konsultacjach dokumentu i do 25 kwietnia przesłać swoje uwagi.

Propozycje postanowień Statutu UW

Zapraszamy wszystkich członków społeczności akademickiej UW – pracowników, doktorantów i studentów – do zapoznania się z dokumentem „Propozycje postanowień Statutu Uniwersytetu Warszawskiego – aktualny stan prac Zespołu rektorskiego ds. przygotowania projektu statutu UW”. Uwagi można przesyłać do 25 kwietnia, wypełniając formularz.

Dokument będzie przedmiotem dyskusji podczas posiedzenia Senatu UW. Na podstawie wyników tej dyskusji oraz nadesłanych uwag opracowany zostanie „Projekt Statutu UW”. Zostanie on przedstawiony Senatowi 8 maja. Wtedy rozpocznie się jego pierwsze czytanie, które trwać będzie na kolejnych majowych posiedzeniach. Projekt zostanie także przedłożony do zaopiniowania Radzie uczelni oraz związkom zawodowym. Drugie czytanie projektu – który uwzględniałby zmiany wynikające z pierwszego czytania – zaplanowane jest w czerwcu. Nowy statut – zgodnie z Prawem o szkolnictwie wyższym i nauce – powinien wejść w życie 1 października 2019 r.